• Met corporatieportaal hebben we meer tijd om de informatievoorziening voor kopers beter te laten verlopen - Géby de Jong, Account Manager Verkoop De Alliantie
  • Doordat de beslis- en actiepunten in het verkoopproces eenduidig vastgelegd worden, is altijd helder wie wat wanneer gedaan heeft - Géby de Jong, Account Manager Verkoop De Alliantie


De Alliantie stroomlijnt verkoopprocessen met Corporatieportaal van Notapp


Klant

Woningvereniging De Alliantie heeft goede en betaalbare huizen voor mensen met een bescheiden inkomen. Betaalbare huurhuizen, maar ook betaalbare koopwoningen. De woningcorporatie verhuurt, onderhoudt, bouwt en verkoopt woningen in de regio’s Amsterdam, Almere, Amersfoort en Gooi en Vechtstreek. De Alliantie is ontstaan uit een fusie van zes corporaties in deze aansluitende woningmarktgebieden en beschikt over 53.000 woningen.

Vraag

Vroeger administreerde De Alliantie grote delen van het verkoopproces van woningen in Excel en voerde de meeste stappen in dit proces ook zelf uit. Vastleggen van onderhoud aan woningen, taxaties valideren, erfpacht afkopen, accorderen van koopaktes en het passeren bij de notaris: bijna alles moest intern geregeld worden. Het lag voor de hand dat De Alliantie op zoek ging naar een efficiëntere verkoop administratie.

Oplossing

Verkoopprocessen eenduidig ordenen. Een aantal jaren geleden ontdekte De Alliantie de webapplicatie Corporatieportaal. Groot voordeel van deze online workflow is dat hij proces gestuurd is. Alle stappen kunnen alleen een-voor-een en correct doorlopen worden. Met Corporatieportaal kan de woningcorporatie online alle vragen bij derden uitzetten. Iedereen heeft altijd dezelfde en meest recente informatie, vanaf de eerste mutatie wanneer de woning leegkomt tot en met het moment dat de woning uit de exploitatie gaat en opgeleverd wordt.

Lees hier het gehele klantverhaal van de Alliantie.